sunnuntai 28. joulukuuta 2008

Toissailtaista, eilistä ja tämän päiväistä

Langat värttinöitynä esilangaksi toissailtana.



Langan kertaamista tänä aamuna. Minä olin varma, niin varma, että saan hirviölankaa, niin kamalaa jolle hevosetkin nauraa. Kerratessani mun oli kuitenkin todettava lanka joksikin muuksi kuin hirviölangaksi. Lanka muistutti Marianne-karkkia; niin raikas ja kuitenkin makea. Ruskea vaan puuttuu, se suklaa.

Päivän kuluessa kertailin aina kuin ehdin.


Illalla saunan jälkeen kaivoin 6mm sukkapuikot esille ja aloin kutoa kinnasta.



Muutamaa tuntia myöhemmin minulla on kinnas ilman peikaloa. Nyt joudun markettiin ostamaan lisää Novitan hahtuvaista, jotta saan vielä tehtyä itselleni piponkin, sillä tästä nyt värttinöidystä määrästä ei tule kuin kintaat. Onneksi valkoista ja harmaata esilankaa on jo valmiina pipoon menevä määrä, siis tarvitsen värttinöidä vain pipoon menevän punaisen.




Sitten lyötiin pillit pussiin tai oikeammin maljakkoon pöydälle odottamaan seuraavaa käsityösessiota. Isäntä on naureskellut mun ikebana-asetelmaa ja kysynyt, että lisätäänkö vettä.
Johon olen vastannut:" Ainoastaan siinä tapauksessa, että maljakkoon ilmestyy veden vaikutuksesta lisää Mariannekarkkilankaa". Jatketaan kun jaksetaan!.
Nyt nukkumaan . Tänään on työpäivä ja klo. 1.25. Hyvää yötä!.
















2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nättihän tuosta kintaasta tuli.
Osallistuhan vielä blogissani olevaan arvontaan, se vetelee viimeisiään.

MysteryKnitter kirjoitti...

No voi tyrmistys! Onpa ihanaa lankaa! Minä en niinkään ole kerrannut värttinällä, vaan rukilla. Pystyykö värttinälläkin kertaamaan? Sinun valmis tuotoksesi on mahtavan väristä!